Magyar Posta és a 2 hónapos csomag ki NEM szállítás - "panasza megalapozatlan". Köszönjük, Emese!

Gondoltam teszek egy bejegyzést csak, hogy mások okuljanak az esetből, vagy felkészüljenek a legrosszabbra és tisztában legyenek azzal, hogy mi történhet a külföldről hazaküldött csomaggal.

Az a "megtiszteltetés" ért hogy külföldről csatlakozhattam azon "kevés" nyomortársaimhoz - akik mellesleg több százan hanem ezren vannak - és a Magyar Posta NEMszolgáltatásait kénytelenek igénybe venni. A Fosta.hu oldalán ezt nyomon lehetett követni amig le nem tiltották az oldalt, ennyit a szólásszabadságról.

Természetesen nem gondoltam, hogy bármi is simán megy ami Magyar Postával kapcsolatos, de ez az ügy minden "várakozásomat" felülmúlta.

Történt ugyanis, hogy gondoltuk meglepjük az egyik nagypapát otthon egy szülinapi ajándékkal. Sosem kér semmit szegény pedig minden évben próbálunk puhatolózni, hogy vajon mit is szeretne. Megtört a csend és 68 évesen kért a családtól egy okosórát, végre valami 🙏 yes,yes yesyesyes,yes,yes (Vettel visszafogott kis ünneplését szeretjük).

Atyaég, azonnal rohantam a laptophoz, nincs idő gondolkozni, elszaladni boltba, úristen mit csináljak, pánik, holnapra itt legyen 😁

Semmi gond, nekem már van az asszony meg a sokadik okosórát nyúzza, tudjuk hát mi kell. 

Huawei Watch GT2 Pro, ENTER, nem a legújabb és legdrágább modell, viszont nem is az olcsóbb GT2 ami nekem van, figyelembe véve az opciókat hogy képes valós időben folyamatos véroxigén szintet is mérni és mutatni sok más egyéb funkció mellett, valamint nem lenne baj ha egy kis egészségmonitort is tudna.

Currys PC World az itteni barátunk (otthon az Edigitalhoz tudnám hasonlítani), megrendeltem Június 22-én és DPD-vel másnapra 23-án itt is volt. Pénteken 25-én kértem egy futárt a Royal Mail-től (valóban Királyi Posta), és teljes értékbiztosítással felkapták a csomagot 26-án Szombaton délelött. Hétfőn már a Gatwick-i reptéren volt a Nemzeti csomagelosztóban. Kedden 29-én hajnalban el is hagyta UK-t. Csütörtökön, tehát Július 1-én megérkezett Magyarországra a csomagelosztóba. Azaz 6 nap alatt háztól Budapestig megérkezett. Ha engem kérdeztek szerintem már 30-án az országban volt, hacsak nem tart 2 napig a 2,5 órás repülőút. Persze tudom, nem közvetlen járat, megáll minden bokornál, na de na...A pilóta biztos tudná a választ, mikor landolt pontosan a gép. A vám 30-án éjféltől érvényes szóval tartsuk vissza a csomagokat, "nehogy valaki be merje scannelni a vonalkódokat mert eltöröm a kezét" parancs lehetett érvényben.

Most jön a lényeg, mivel az Egyesült Királyság kilépett az Unióból ezért csomagot csak egy bizonyos CN22-es nevű formanyomtatvánnyal lehet feladni (enélkül nem veszi át a Royal Mail, sem más futárszolgálat) amiben tételesen fel kell tüntetni hogy mit tartalmaz a csomag, milyen értékben és milyen céllal (ajándék, online rendelés stb.). Tisztában voltam vele, hogy vámoltatni kell, miután a CN22-es nyomtatványt én töltöttem ki amikor megrendeltem a csomagszállítást. Mivel az óra akcióban volt itt, ezért a 27% vám + egyéb költségek mellett is olcsóbb volt így megrendelni, ezt a "veszteséget" bekalkuláltam.

A Royal Mail a nemzetközi csomagok kézbesítésére 5-7 munkanap garanciát vállal, amennyiben az rendelkezik nyomkövetési számmal és aláírás köteles az átvevő részéről, tehát ők garantálták "volna" hogy a csomag legkésőbb Július 2-án megérkezik a címzetthez. Szegény Royal Mail, milyen esetlen, milyen naiv, hát nem tudjátok, hogy a Magyar Királyi Posta nem így működik :) Gondoltam én azért adok nekik 1-2 hetet pluszban mire kiértesítenek, kifizetem a vámot, továbbítják a címzettnek stb. stb. stb.

Szóltam a nagypapának, hogy szóljon amint megjön az értesítő a vámról és intézem. Vártam 1 hetet és elkezdődött az elmúlt két hónap kálváriája:

- Július 8-án küldtem egy érdeklődő levelet, hogy van-e valami probléma a csomaggal és mikor kaphatom meg az értesítőt amivel kifezetném a vámot. Valamint csatoltam az összes számlát és a Posta oldaláról letöltött hivatalos nyilatkozatot, aláírva, kitöltve. Biztos ami tuti.

- Július 12-én kaptam egy Ctrl+C Ctrl+V választ, hogy ügyfélre vár dokumentum pótlásra, ezt eddig is tudtam a nyomkövetés alapján ezért kértem az értesítőt. Az értesítő amit ki kellett volna hogy küldjenek azért fontos mert tartalmaz egy 6 számjegyű kódot, anékül NEM ismétlem NEM lehetséges a hiánypótlás. A weboldal nem enged tovább, ilyen egyszerű. Ha nincs értesítés, nincs kód, ergo nincs dokumentum pótlás és nincs vámfizetés.

- Július 29-én, azért ekkor mert meg kellett várnom a 25 munkanapot, bevontam a Royal Mail-t az ügybe, hogy hivatalból indítsanak egy kis nyomozást mi történhetett a csomaggal

- Augusztus 3-án elfogyott a türelmem és írtam a Panaszirodának egy normális hangvételű emailt hogy legyenek szívesek utánna nézni a csomagnak, mivel továbbra sem kaptunk értesítőt és az a gyanú merült fel bennem, hogy a csomagot ellopták miután részletezve volt rajta az érték és tartalom. Nem ez lenne az első eset ugyebár tisztelt Magyar Posta? Ismét csatoltam az összes dokumentumot.

- Augusztus 7-én meg is jött a válasz. A válasz ami pontosan ugyanaz volt, mint amit Július 12-én kaptam, hogy ügyfélre és dokumentum pótlásra vár. 💅

- Augusztus 9-én (hagytam egy kicsit ülepedni a dolgot, különben olyat írok amit magam is megbánnék) küldtem egy újabb válasz emailt, amit lassabban írtam hogy az is megértse akinek 3 diplomája van és amiben pirossal kijelöltem - hátha most el is olvassák - hogy NEM ismétlem NEM kaptam értesítőt!!! Halló, MZ/X jelentkezz...

Ha nem kapok értesítőt és hozzáférési kódot, nem tudok nyilatkozni, sem vámot fizetni, sem pedig dokumentumot pótolni. Érted, nem érted, na érted?

Ezután fogtam és feltöltöttem a küldött linkre a dokumentumokat amiket már 3x csatoltam különböző emailekhez és beütöttem az egyedi 6 számjegyű kódot, hat darab 0-át...keressétek meg és szóljatok ha megtaláltátok...

- Augusztus 14-én kaptam egy válasz emailt amiben közölték, hogy vizsgálatot indítanak a csomag hollétét illetően...

Ezen a ponton feladtam az irányú tevékenységemet hogy megtaláltassam és kézbesítessem a csomagot, igazából nem zavart különösebben mert egy valamiben biztos voltam, hogy vagy a csomag kerül elő, vagy a Royal Mail kifizeti a káromat - 90 napon belül ugyanis ennyit adnak nemzetközi csomag promléma esetén - mivel biztosítva volt és mivel nem lett kézbesítve így sajnos vagy nem sajnos de kénytelenek lesznek kifizetni, függetlenül attól, hogy ez nem az ő hibájukból történt. A biztosítás az biztosítás, nekem mindegy ki fizeti a révészt.

- Augusztus 28-án érkezett egy email amiben kértek, hogy töltsem fel a hiányzó dokumentumot a csatolt linkre és amennyiben ezt nem teszem meg Szeptember 4-ig úgy a csomag visszaküldésre kerül a feladóhoz. Értesítőt továbbra sem kaptam a hatszámjegyű kóddal. A dokumentum amit kértek pedig nem egy formanyomtatvány hanem egy kézzel írt nyilatkozat arról, hogy a csomag tartalma ajándék. Gratulálok, hogy 2 hónap alatt eljutottak ide és kérnek egy 3. verziót abból a dokumentumból amit már két különböző formában megkaptak. 👏

Ez az opció be lett jelölve a CN22-es nyomtatványon, valamint a korábban a Posta oldaláról letöltött, kitöltött és sk aláírt hivatalos formanyomtatványon, amit ráadásul 3x mellékelten minden emailhez és 2x töltöttem fel a weboldalukon lévő linkekre.

Kivártam, hogy leteljen a határidő és visszaküldjék a csomagot. Hogy miért, mert azóta eltelt 2 hónap és a nagyszülők is meglátogattak bennünket, így megoldottuk az ajándékozást személyesen. Őszintén, 2 hónap után már mit tudsz csinálni, iszol rá egy pohár hideg vizet.

- Szeptember 8-án jött egy hivatalos válasz az Augusztus 7-én és 9-én küldött emailemre, kiemelem a lényeget:

"Bízunk benne, hogy bár panasza megalapozatlannak minősül, elfogadja válaszunkat."

Ööö, itt egy pillanatra lefagytam. Kezdtem azt hinni, hogy én vagyok az aki nem tud olvasni. Aztán az agyam is felfogta amit a szemem látott...és elért a tudatomig... Hogy az a mocskostetvesk****istenb*****belearühestúrósf*****abbaaszájbab******g***....emlékeztek még Tommy Lee Jones-ra a Született Gyilkosokból, na pont úgy káromkodtam. 😡💥💣

Tulajdonképpen én kérek elnézést mert panasszal éltem, hogy több mint 2 hónap alatt nem sikerült kiértesíteni egy ügyfelet arról, hogy csomagja érkezett és be kellene fizetni rá a vámot. Pénzt kérnétek, csak nem tudjátok hogyan kell!? Segítsek!? Nem hiszem, hogy nekem kellene megmutatnom, hogyan kell pénzt kicsikarni az ügyfelektől egy olyan országban ami a 69. helyen van a korrupciós listán a 180-ból. Végülis középmezőny, attól függ honnan nézzük. Nálunk már csak az afrikai hadurak és a dél-amerikai drogbárók korruptabbak. 

Elgondolkoztam, szerintem fel kéne köpjek, hogy aztán alá álljak amiért pofátlan módon rá mertem kérdezni a csomagra. Hogy miért nem tört le mind a tíz ujjam amikor panaszt mertem írni, nagyon utálom és szégyellem magam amiért ezt mertem tenni. Komolyan mondom, hogy én mekkora egy rohadék vagyok.

Mi ebből a tanulság, semmi, mert a Magyar Királyi Posta monopol helyzetben van, megfoghatatlan, érinthetetlen és megtanultuk, hogy széllel szemben nem lehet húgyozni. Panaszkodni lehet, csak nincs kinek. Vizsgálatot indítani, ugyan kinek?mikor?hol? Még az ÁSZF-ben sincs leírva, hogy hány napon belül garantálnák egy csomag kézbesítését, és az ÁSZF-be már amúgy is beletört pár ügyvéd bicskája. 

De azért tennék egy javaslatot, ne küldj semmit Magyarországra vagy vidd el személyesen 😂 

Amúgy ha én így végezném a munkámat már rég kirúgtak volna, mindenhonnan, még utcaseprőnek sem vennének fel, vagyis felvennének, de ki is rúgnának. Hogy lehet, hogy ezek még dolgoznak?

Jaj, hát tudom már mi lehet a különbség, lelkiismeretesen végzem a rám bízott feladatokat és örülök, hogy van munkám és dolgozhatok. Mennyi időbe telt volna az első emailemre válaszként küldeni egy nyamvadt hozzáférési kódot amivel feltölthettem volna a dokumentumokat? Segítek, 1 perc, pont annyi, mint megírni egy sablon emailt. Most komolyan, egy hét alatt lezongoráztuk volna, vám kifizetve, pecsét, aláírás, pénz bezsebel, csomag megkap, mindenki boldog, nem törik csont, nem vérzik orr. De neeeeem nem nem nem, ti a B verziót választottátok a nehezebbik utat. Nem elég, hogy pénzt sem kaptok, de amennyiben nem érkezik vissza a Royal Mail rendszerébe a csomag a következő 30 napban, úgy a kártérítési összeg is benneteket terhel majd. Mert abban biztosak lehettek, hogy behajtják. Úgy ahogy nektek, nekik is vannak ügyvédeik, lehet kicsit jobban is végzik a munkájukat, kiindulva abból ahogy ti végzitek, nem lesz nehéz felülmúlni. Ahogyan apukám mondaná, ha az egyik kezemet a s*****be dugom és ráülök is különbül megcsinálom. Persze az összeg jelentéktelen és elhanyagolható egy ekkora cégnek mint a Posta, £250, pfff...aprópénz. Viszont ez per csomag, ha nem sikerül 1000db csomagot kézbesíteni mondjuk egy évben, az 1000x£250...szorozva a jelenlegi árfolyammal, anyám borogass, több mint 100millió kemény magyar valuta. Ez csak 1 országból. Máris világos miért veszteséges a cég. Remélem a felső vezetés megkapja az idei bónuszt a felelősségteljes cégvezetésért cserébe. Elvégre mindig a fejétől bűzlik a hal...Arra azért kíváncsi lennék, hogy vajon hányan reklamáltak csak Angliából érkező "eltűnt/visszatartott" csomag ügyében Június 30-i a vámkötelezettség óta, vagy én vagyok az egyetlen "szerencsés" aki megnyerte a postalottót 😏

Több ezer csomagnak kell kódot generálni, hmmm, ez nem az én problémám, de remélem nem 1 ember foglalkozik vele, mert akkor nagyon nagy szarban van az illető. Ha meg nem szeretik a munkájukat, javaslom váltsanak munkahelyet. Volt nekem is ilyen, kb. 1 évig tartott mire sikerült váltanom, de addig is elvégeztem a rám bízott feladatokat, mert kaptam érte fizetést, szart, de kaptam.

Kíváncsian várom, hogy a csomag valóban visszakerül-e hozzám vagy elismerik, hogy tényleg eltűnt.

Comments